Algemene voorwaarden

Tandartspraktijk Voorhof
Algemene voorwaarden

1. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden maken een onlosmakelijk onderdeel uit van de behandelingsovereenkomst(en) tussen de mondzorg verlenende zorgaanbieder (hierna: ‘Tandartspraktijk Voorhof BV’), daaronder begrepen diens werknemers, en de patiënt (hierna: ‘overeenkomst’).
De voorwaarden worden vóór of bij het sluiten van de overeenkomst aan de patiënt of zijn wettelijk vertegenwoordiger(s) beschikbaar gesteld, zijn ter inzage aanwezig in de wachtkamer en worden op verzoek kosteloos toegezonden.

2. Inschakeling van derden

Tandartspraktijk Voorhof BV is bij de uitvoering van de overeenkomst gerechtigd derden in te schakelen. Hierbij wordt zorgvuldigheid betracht en – indien redelijkerwijs mogelijk – vooraf overleg gevoerd met de patiënt, met uitzondering van waarnemers en tandtechnici. Tandartspraktijk Voorhof BV is niet aansprakelijk voor gedragingen van deze derden. De artikelen 7:404, 7:409 en 7:422 lid 1 BW zijn niet van toepassing.

3. Kosten en betaling

De kosten van behandeling, inclusief kosten van techniek en materialen, worden in rekening gebracht bij en zijn verschuldigd door de patiënt, ongeacht of deze geheel of gedeeltelijk door een zorgverzekeraar worden vergoed.
Behandelingen worden berekend volgens de door Tandartspraktijk Voorhof BV gehanteerde standaardprijslijst, die in de praktijk ter inzage ligt. Wijzigingen worden voorbehouden. Indien een tariefwijziging leidt tot een prijswijziging van een overeengekomen behandeling, wordt de patiënt daar vooraf schriftelijk en/of digitaal over geïnformeerd.
Bij behandelingen vanaf € 500 ontvangt de patiënt vooraf een schriftelijke of digitale kostenbegroting.

4. Niet nagekomen afspraak

Afspraken dienen – indien noodzakelijk wegens overmacht – uiterlijk 24 uur vóór de behandeling op werkdagen te worden geannuleerd. Bij niet of niet tijdige annulering brengt Tandartspraktijk Voorhof BV de gereserveerde tijd in rekening als vergoeding voor niet nagekomen afspraak (NZa-code C90). Afhankelijk van de duur en aard van de afspraak kunnen de kosten van de gereserveerde behandeling daarbij tot 100% van de behandelkosten in rekening worden gebracht.

5. Betalingstermijn en incasso

Betaling dient binnen 30 dagen na dagtekening van de factuur te geschieden. Betalingen strekken eerst tot voldoening van rente, kosten en schade, daarna tot de oudste openstaande declaratie. Indien sprake is van een voorschot wordt dit verrekend met de laatste declaratie. Tandartspraktijk Voorhof BV is gerechtigd onmiddellijke betaling te verlangen.
Alle vorderingen worden bij cessie overgedragen aan Infomedics. De patiënt is gehouden rechtstreeks aan Infomedics te betalen.

6. Behandeling en informatie

Voorafgaand aan uitgebreide of ingrijpende behandelingen wordt de patiënt schriftelijk of digitaal geïnformeerd over de aard van de behandeling, de te verwachten gevolgen en risico’s, mogelijke alternatieven en de bijbehorende kosten.
Indien wijzigingen in het behandelplan of complicaties leiden tot extra kosten, wordt de patiënt hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
De patiënt dient alle noodzakelijke gegevens tijdig en correct te verstrekken. Onjuiste of onvolledige informatie kan leiden tot extra kosten die voor rekening van de patiënt komen.

7. Kwaliteitsborging en incidentmelding (Wkkgz)

Tandartspraktijk Voorhof BV werkt volgens een intern kwaliteitssysteem voor veilige en verantwoorde zorg, in overeenstemming met de Wkkgz. Incidenten worden geregistreerd en geanalyseerd met als doel herhaling te voorkomen. Bij een calamiteit wordt melding gedaan bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) volgens de wettelijke meldplicht.

8. Klachtenregeling en geschillen

Tandartspraktijk Voorhof BV beschikt over een klachtenregeling conform de Wkkgz. Patiënten kunnen hun klacht bespreken met de behandelaar of indienen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de praktijk. Indien de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de patiënt zich wenden tot de erkende geschilleninstantie waarbij de praktijk is aangesloten. Gegevens hierover zijn te vinden op onze website en verkrijgbaar bij de balie.

9. Reclames

Klachten over facturen dienen binnen 8 dagen na factuurdatum schriftelijk te worden ingediend. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op. Verrekening met tegenvorderingen is niet toegestaan.

10. Overschrijding betalingstermijn

Bij het niet nakomen van de betalingsverplichting is de patiënt zonder ingebrekestelling in verzuim en wordt wettelijke rente in rekening gebracht, evenals buitengerechtelijke incassokosten conform de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten. Tandartspraktijk Voorhof BV kan verdere behandeling opschorten totdat betaling heeft plaatsgevonden.

11. Aansprakelijkheid

De aansprakelijkheid van Tandartspraktijk Voorhof BV is beperkt tot het bedrag waarop de beroepsaansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft, vermeerderd met het eigen risico. De polis is op verzoek ter inzage beschikbaar.

Neem contact op

Maak direct een afspraak via ons online formulier
Nog geen patiënt? U kunt zich inschrijven via ons online inschrijfformulier

Wij gebruiken cookies om de gebruikerservaring van onze bezoekers te verbeteren. Door verder gebruik te maken van onze website, gaat u akkoord met de privacy- en cookieverklaring.